15:18 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار دلار

دلایل افت اخیر شاخص و اثر دلار ۲۰ هزار تومانی بر روند بورس
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل افت اخیر شاخص و اثر دلار ۲۰ هزار تومانی بر روند بورس پیش بینی کرد شرایط معاملات از چند روز آینده رو به بهبود رود و مسیر بازار با تغییر همراه شود.
بیم و امید سهامداران نسبت به بالا و پایین شدن ارز تا انتخابات آمریکا
نماد برتر- نوسانات اخیر بورس متأثر از عواملی چون بی اعتمادی مردم نسبت به سرمایه گذاری در بورس است.
تصمیمی که بازیگران بازار در پرتفوی خود می‌گیرند
نماد برتر-درحالی که هیجانات بازار از روز پایانی و دیروز تاحد زیادی کاهش یافته که برخی احتمال تداوم روند صعودی را با بررسی چند عامل محتمل می‌دانند.
نوسان گیران چه استراتژی امروز در پیش می‌گیرند
نماد برتر- درحالی که از بامداد امروز امریکا به صورت یکطرفه اعمال تحریم‌های همه جانبه (مکانیزم ماشه علیه ایران) را فعال کرده است که بازار ارز و طلا از عصر دیروز تعادل خود را حفظ کرده بودند.
دو تصمیمی که قیمت ارز را نزولی کرد
نماد برتر- درحالی که قیمت دلار در روزهای اخیر به کانال 27 هزار تومان هم وارد اما اتفاق مهم در بازار ارز و سکه که با دو تصمیم سیاست‌ساز همراه بود، قیمت دلار را نزولی کرد.
الاکلنگ بورس و بازارهای موازی
نماد برتر- یک کارشناس مسائل بورسی با بیان اینکه خروج نقدینگی از بازار سرمایه و شیفت آن به سمت بازارهای موازی، علت نوسانات در این بازارهاست که در حال حاضر از جمله این بازارها بازار مسکن و در درجه نخست بازار دلار است، گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر به سبب ترس ایجاد شده در بازار سرمایه، شیفت به سمت بازار دلار اتفاق افتاده و نوساناتی در قیمت دلار ایجاد شده است.
بازار فولاد به کدام سو می‌رود؟
نماد برتر- یک کارشناس صنعت فولاد در یادداشتی ضمن تشریح وضعیت بازار فولاد کشور و بررسی مشکلات و موانع پیش‌روی آن تاکید کرده است که افزایش نرخ دلار و به دنبال آن نرخ تورم سبب افزایش شدید قیمت محصولات فولادی شده است. با این حال با انتشار خبرهای مثبت در فضای سیاسی کشور می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار فولاد با کاهش قیمت بسیار زیادی روبه رو شود.
درآمد چین از صادرات کفش بیشتر از درآمد ما از نفت است!
نماد برتر- رئیس اتحادیه کفش‌ ماشینی و لاستیکی تهران، درآمد ارزی فروش نفت برای ایران را سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در کشور چین، صنعت کفش سالانه ۸۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد.
موسوی: رونق بورس موجب ایجاد گشایش در اقتصاد کشور می‌شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رونق بورس به ایجاد گشایش در اقتصاد کشور می‌انجامد، هشدار داد که با تمهیداتی باید جلوی تبدیل این فرصت به تهدید را گرفت.
حرکت بازار ارز به سمت و سوی متعادل شدن
پایگاه خبری راد: نزول قیمت ارز (نسبت به کشف قله ۲۰ هزار تومانی دلار) در روزهای گذشته مساله‌ای است که قبل از هرچیز به تغییر رویکرد دولت در قبال مسائل روز اقتصاد ایران برمی‌گردد؛ تغییر رویکردی که باعث افزایش تزریق ارز به بازار شده که البته با خوش اقبالی کاهش تقاضا نیز همراه است.
افت مجدد معاملات بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: آمار ثبت شده در سامانه‌های ملکی نشان می‌دهد در ۱۶ روز ابتدای مهرماه امسال حجم معاملات مسکن شهر تهران نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.
مجلس نجنبد دلار تاثیرش را بر مسکن می‌گذارد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار مسکن معتقد است کاهش قیمت دلار در نیمه دوم سال تاثیر خود را به صورت رکود تورمی در بخش مسکن نشان می‌دهد اما برای جلوگیری از این موضوع باید توان هر دو طرف عرضه و تقاضا تقویت شود.
از تب «پوشک و روغن و رب» چه خبر؟
پایگاه خبری راد: هفته‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ روزهای نگران قیمت دلار و طلا بودن و رد و بدل کردن آخرین پیش‌بینی‌ها در مورد سرنوشت کشور و نظام و نظم جهانی در تاکسی و مترو و اتوبوس.
دلالی ارز از کف پیاده رو تا پیشخوان صرافی‌های شیراز
پایگاه خبری راد: پنجمین روز از هفته دوم مهرماه، تب و تاب بازار ارز در شیراز، اندکی کاسته شده و تعادلی بین عرضه و تقاضا دیده می شود اما نرخ دلار با نوسانی 6 هزار تومانی، از کف پیاده رو تا پیشخوان صرافی‌ها روبرو است.
دلایل سه‌گانه کاهش نرخ دلار
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با اشاره به کاهش قیمت‌ ارزهای خارجی در بازار ارز این اتفاق را بخاطر دادن اختیارات بیشتر به بانک مرکزی و همچنین توقف اعطای ارز ۳۸۰۰ تومانی برای خوراک پتروشیمی‌ها ارزیابی کرد.